
Varikliai su ratais dabar yra daug diskusijų tema našioms elektra varomoms transporto priemonėms, tačiau Ferdinandas Porsche, Porsche inžinerijos įmonės įkūrėjas ir Ferry Porsche tėvas, Porsche sportinių automobilių prekės ženklo įkūrėjas, prie jų dirbo daugiau nei prieš 100 metų.
XX amžiaus sandūroje elektromobiliai leido vidaus degimui už savo pinigus, o Ferdinandas Porsche eksperimentavo su abiem technologijomis. 1900 m. balandžio 14 d. Paryžiaus pasaulinėje parodoje buvo pristatytas elektromobilis, kurį padėjo sukurti 24 metų „Porsche“ ir ypač su ratų stebulės varikliais.
Anksčiau 1898 m. sukūręs elektromobilį, „Porsche“ suprojektavo variklius, kurie tik per 10 savaičių sujungiami su priekinių ratų stebulėmis Austrijos firmos Jacob Lohner & Co. Kiekvienas elektros variklis generavo 2,4 AG, todėl automobilis, vadinamas Lohner-Porsche, pasiekė maksimalų 19,8 mylių per valandą greitį. „Lohner Porsche“ taip pat turėjo keturių ratų stabdymą – tuo metu tai buvo retenybė.
Dirbdama su Ludwigu Lohneriu, „Porsche“ toliau kūrė stebulės variklius, sukurdama tris dydžius, kurių galia iki 11,8 AG. Šie varikliai, skirti naudoti sunkvežimiuose ir autobusuose, taip pat lengvuosiuose automobiliuose, buvo varomi švino-rūgšties akumuliatoriais, užtikrinančiais 31 mylios atstumą.
„Porsche“ taip pat sukūrė visais ratais varomą elektrinį lenktyninį automobilį, pavadintą „La Toujours Contente“ (prancūzų kalba reiškia „tas, kuris visada laimingas“), su vienu 13,8 AG varikliu, kuris varo kiekvieną ratą. Tačiau inžinieriaus ratuose montuojami varikliai daugiausiai buvo naudojami hibriduose.
„Lohner-Porsche Semper Vivus“ (lot. „visada gyvas“) sujungė stebulės variklius su benzininiu varikliu, kad padidintų atstumą ir išspręstų įkrovimo infrastruktūros trūkumą (šiuolaikiniams elektromobilių vairuotojams vis dar žinomos dvi problemos). „Porsche“ teigia, kad buvo pagaminta apie 300 transporto priemonių, naudojančių šią jėgos pavarą, iš jų 40 skirtų Vienos ugniagesiams, taip pat kai kurie taksi.
Į ratus montuojami varikliai dabar palaipsniui patenka į šiuolaikines transporto priemones. 2023 m. Kinijos automobilių gamintojas „Dongfeng“ pareiškė, kad turi pirmąjį gamybai paruoštą lengvąjį automobilį su varikliais, o prieš tai juos buvo numatyta naudoti „Lightyear 0“ ir „Lordstown Endurance“ pikapuose, kurie nebuvo visiškai pagaminti. – masto gamyba, taip pat NEVS Emily GT prototipas.
„Ferrari“ taip pat užpatentavo ratuose montuojamų variklių dizainą, o „Lexus“ 2019 m. pareiškė, kad ateityje elektra gamins variklius su ratais. Atrodo, kad tai patvirtina naujesnė patento paraiška iš patronuojančios Toyota.
Šį straipsnį iš pradžių paskelbė Motor Authority, ClassicCars.com redakcinis partneris