Pastaruosius du dešimtmečius Raquel Urtasun, autonominio krovinių pervežimo startuolio Waabi įkūrėja ir generalinė direktorė, kūrė dirbtinio intelekto sistemas, kurios gali mąstyti kaip žmogus.
AI pradininkas anksčiau dirbo Uber ATG vyriausiuoju mokslininku, prieš paleidžiant Waabi 2021 m. Waabi pradėjo naudoti „pirmąjį AI metodą“, siekdamas paspartinti komercinį savarankiškų transporto priemonių, pradedant nuo tolimųjų reisų sunkvežimių, diegimą.
„Jei galite sukurti sistemas, kurios iš tikrųjų gali tai padaryti, staiga jums reikia daug mažiau duomenų“, – „TechCrunch“ sakė Urtasunas. „Jums reikia daug mažiau skaičiavimo. Jei sugebate efektyviai samprotauti, jums nereikia turėti transporto priemonių parkų, esančių visur pasaulyje.
Sukurti AV krūvą su dirbtiniu intelektu, kuris pasaulį suvokia kaip žmogaus galią ir reaguoja realiu laiku – tai yra tai, ką Tesla bando padaryti taikydamas savo požiūrį į savarankišką vairavimą. Skirtumas, neskaitant Waabi patogumo naudojant lidar jutiklius, yra tas, kad Tesla visiškai savarankiško vairavimo sistema naudoja mokymąsi imituojant, kad išmoktų vairuoti. Tam reikia, kad „Tesla“ surinktų ir analizuotų milijonus vaizdo įrašų apie realias vairavimo situacijas, kuriuos ji naudoja mokydama dirbtinio intelekto modelį.
Kita vertus, „Waabi Driver“ didžiąją dalį savo mokymo, testavimo ir patvirtinimo atliko naudodamas uždarojo ciklo simuliatorių „Waabi World“, kuris automatiškai sukuria skaitmeninius pasaulio dvynius iš duomenų; atlieka realaus laiko jutiklių modeliavimą; gamina Waabi Driver testavimo nepalankiausiomis sąlygomis scenarijus; ir moko Vairuotoją mokytis iš savo klaidų be žmogaus įsikišimo.
Vos per ketverius metus šis treniruoklis padėjo Waabi pradėti komercinius pilotus (su žmogumi priekinėje sėdynėje) Teksase, daugelis iš jų vyksta bendradarbiaujant su „Uber Freight“. „Waabi World“ taip pat leidžia startuoliui pasiekti suplanuotą komercinį paleidimą be vairuotojo 2025 m.
Tačiau ilgalaikė Waabi misija yra daug didingesnė nei vien sunkvežimiai.
„Ši technologija yra nepaprastai, nepaprastai galinga“, – sakė Urtasun, kalbėjusi su „TechCrunch“ vaizdo interviu, o už jos stovi balta lenta, pilna hieroglifiškai atrodančių formulių. „Jis pasižymi nuostabiu gebėjimu apibendrinti, yra labai lankstus ir labai greitai vystosi. Ir tai yra kažkas, ką galime išplėsti, kad ateityje padarytume daug daugiau nei sunkvežimių vežimas… Tai gali būti robotaksė. Tai gali būti humanoidai arba sandėlio robotika. Ši technologija gali išspręsti bet kurį iš šių naudojimo atvejų.
„Waabi“ technologijos pažadas, kuri pirmiausia bus naudojama autonominiam sunkvežimių gabenimui, leido startuoliui užbaigti 200 mln. USD vertės B serijos etapą, kuriam vadovauja esami investuotojai „Uber“ ir „Khosla Ventures“. Stiprūs strateginiai investuotojai yra „Nvidia“, „Volvo Group Venture Capital“, „Porsche Automobil Holding SE“, „Scania Invest“ ir „Ingka Investments“. Turas padidina Waabi finansavimą iki 283,5 mln.
Turo dydis ir jo dalyvių stiprumas ypač vertas dėmesio, atsižvelgiant į AV pramonės hitus pastaraisiais metais. Vien tik krovinių gabenimo srityje „Embark Trucks“ užsidarė, „Waymo“ nusprendė sustabdyti savarankišką krovinių gabenimo verslą, o „TuSimple“ uždarė savo veiklą JAV. Tuo tarpu „Robotaxi“ erdvėje „Argo AI“ susidūrė su savo uždarymu, „Cruise“ prarado leidimus veikti Kalifornijoje po didelio saugumo incidento, „Motion“ sumažino beveik pusę savo darbuotojų, o reguliuotojai aktyviai tiria „Waymo“ ir „Zoox“.
„Sukuriate stipriausias įmones, kai renkate lėšas iš tikrųjų sudėtingomis akimirkomis, o ypač AV pramonė patyrė daug nesėkmių“, – sakė Urtasunas.
Vis dėlto, į dirbtinį intelektą orientuoti žaidėjai šioje antrojoje autonominių transporto priemonių paleidimo bangoje šiais metais užsitikrino įspūdingą kapitalo padidinimą. JK įsikūrusi „Wayve“ taip pat kuria savarankiško mokymosi, o ne taisyklėmis pagrįstą autonominio vairavimo sistemą, o gegužę uždarė 1,05 mlrd. USD vertės C seriją, kuriai vadovauja „SoftBank Group“. Kovo mėnesį „Applied Intuition“ surinko 250 mln. USD vertės 6 mlrd.
„Atsižvelgiant į AV 1.0, šiandien labai aišku, kad jis reikalauja daug kapitalo ir tikrai lėtai daro pažangą“, – sakė Urtasunas, pažymėdamas, kad robotikos ir savarankiško vairavimo pramonę stabdė sudėtingos ir trapios AI sistemos. „Ir investuotojai, sakyčiau, nėra labai susijaudinę dėl tokio požiūrio.
Tačiau investuotojai šiandien džiaugiasi generatyvaus AI pažadu – terminu, kuris dar nebuvo madingas, kai „Waabi“ paleido, bet vis dėlto apibūdina sistemą, kurią sukūrė Urtasun ir jos komanda. Urtasun sako, kad Waabi's yra naujos kartos genAI, kurį galima naudoti fiziniame pasaulyje. Ir skirtingai nei šiandieniniai populiarūs kalbomis pagrįsti genAI modeliai, tokie kaip OpenAI ChatGPT, Waabi išsiaiškino, kaip sukurti tokias sistemas nepasikliaujant didžiuliais duomenų rinkiniais, dideliais kalbų modeliais ir visa su jais susijusia skaičiavimo galia.
„Waabi Driver“, sako Urtasun, turi puikų sugebėjimą apibendrinti. Taigi, užuot bandę apmokyti sistemą kiekviename įmanomame duomenų taške, kuris kada nors buvo arba gali egzistuoti, sistema gali mokytis iš kelių pavyzdžių ir saugiai elgtis su nežinomybe.
„Tai buvo projekte. Mes sukūrėme šias sistemas, kurios gali suvokti pasaulį, sukurti pasaulio abstrakcijas, o tada tas abstrakcijas ir samprotavimus vertinti: „Kas gali nutikti, jei aš tai padarysiu?“, – sakė Urtasunas.
Šis labiau žmogiškas, samprotavimu pagrįstas metodas yra daug labiau keičiamas ir efektyvesnis kapitalui, sako Urtasunas. Tai taip pat labai svarbu patvirtinant saugai svarbias sistemas, kurios veikia ant krašto; nenorite, kad sistema sureaguotų per kelias sekundes, kitaip sudaužysite transporto priemonę, sakė ji. „Waabi“ paskelbė apie partnerystę, skirtą „Nvidia Drive Thor“ pristatyti į savo savarankiškai važiuojančius sunkvežimius, o tai suteiks startuoliui prieigą prie automobilių lygio skaičiavimo galios.
Kelyje tai atrodo taip, kad Waabi Driver supranta, kad priešais yra kažkas tvirto ir jis turi važiuoti atsargiai. Jis gali nežinoti, kas tai yra, bet žinos, kad to išvengtų. Urtasun taip pat sakė, kad vairuotojas galėjo numatyti, kaip elgsis kiti eismo dalyviai, nereikalaujant būti apmokyti įvairiais konkrečiais atvejais.
„Jis supranta dalykus, mums nepasakant sistemai apie objektų sampratą, kaip jie juda pasaulyje, kad skirtingi dalykai juda skirtingai, kad yra okliuzija, yra netikrumas, kaip elgtis, kai stipriai lyja“, – sakė Urtasunas. „Visų šių dalykų jis išmoksta automatiškai. Ir kadangi šiuo metu jis susiduria su vairavimo scenarijais, jis išmoksta visas šias galimybes.
Ji pažymėjo, kad supaprastinta, viena „Waabi“ architektūra gali būti pritaikyta kitiems autonomijos naudojimo atvejams.
„Jei sąveikaujate sandėlyje, renkate ir numetate daiktus, jis gali tai išmokti, be problemų“, – sakė ji. „Galite jį naudoti įvairiais atvejais ir išmokti kartu atlikti visus tuos įgūdžius. Nėra jokių apribojimų, ką ji gali padaryti.