2023 m. gegužę „Ford“ paskatino transformaciją, kai JAV automobilių gamintojas pasirašė susitarimą, kuriuo savo elektromobilių savininkams suteikiama prieiga prie „Tesla Supercharger“ tinklo.
Stulbinamoje pamainoje automobilių gamintojas po automobilių gamintojo – nuo GM ir Hyundai iki Rivian ir Mercedes – pasekė pavyzdžiu. Iki 2023 m. pabaigos beveik visi pagrindiniai automobilių gamintojai sutiko priimti „Tesla“ Šiaurės Amerikos įkrovimo standartą (NACS) ir pažadėjo elektromobilių savininkams, kad netrukus bus pristatyti adapteriai.
Dauguma ne „Tesla“ klientų vis dar laukia. Tačiau naujausi automobilių gamintojų pranešimai gali nuteikti optimizmo.
„TechCrunch“ stebi, kurie prekės ženklai turi prieigą prie „Tesla“ įkrovimo tinklo, ir atnaujins šį sąrašą.
Perėjimas prie Tesla EV įkrovimo standarto
2022 m. lapkritį „Tesla“ pasidalijo savo elektromobilių įkrovimo jungties dizainu, siekdama paskatinti tinklo operatorius ir automobilių gamintojus taikyti šią technologiją ir padėti ją paversti nauju standartu Šiaurės Amerikoje. Tuo metu visi kiti automobilių gamintojai Šiaurės Amerikoje naudojo kombinuotąjį įkrovimo standartą (CCS).
Masinis pritaikymas tuo metu atrodė mažai tikėtinas, nors „Tesla“ įkrovimo tinklas buvo laikomas gerokai pranašesniu dėl savo tvirto ir patogaus dizaino ir lengvo mokėjimo už EV sultis.
Po šešių mėnesių „Ford“ tapo pirmuoju, kuris paskelbė, kad bendradarbiaus su „Tesla“ sudarydamas susitarimą, kuris suteiks klientams prieigą prie daugiau nei 12 000 „Superchargers“ visoje JAV ir Kanadoje. Tačiau tai buvo ne tik galimybė „Ford EV“ savininkams suteikti specialų adapterį. „Ford“ taip pat įsipareigojo savo būsimus elektromobilius integruoti su NACS prievadais, o ne CCS.
Toliau sekė Rivian, GM, BMW, Honda, Hyundai, Volkwagen, Porsche, Audi, Hyundai, Kia, Lucid ir Stellantis.
Tesla įkrovimo DUK
Šiandien JAV yra viešai prieinami 36 499 NACS prievadai (nors kai kurie iš jų gali būti iš kitų EV įkrovimo kompanijų, kurios pritaikė Tesla standartą), palyginti su maždaug 16 925 CCS prievadais. Taip yra nepaisant federalinių dolerių, kurie buvo aiškiai skirti CCS įkroviklių kūrimui.
Elektromobilių savininkai, kuriems įstrigo CCS prievadas, turės palaukti gamintojo patvirtintų adapterių. Nors yra keletas trečiųjų šalių adapterių, kurie teigia, kad jie atitinka tam tikrus saugos ir veikimo standartus, pavyzdžiui, Lectron's Vortex Plug už 199 USD, Tesla svetainėje teigiama, kad tokie adapteriai yra draudžiami.
GM atstovas „TechCrunch“ sakė, kad jo adapteriai buvo specialiai sukurti taip, kad apsaugotų GM EV baterijas įkraunant ir kad transporto priemonės garantija neapima žalos, padarytos transporto priemonės dalims dėl GM nepatvirtintų adapterių naudojimo.
Rugpjūčio pabaigoje Tesla paskelbė X, kad padidino adapterių gamybą. Šis pareiškimas kartu su GM pranešimu gali reikšti, kad netrukus prie „Supercharger“ stočių atsiras dar daugiau ne „Tesla“ EV. Jie visi turės atsisiųsti „Tesla“ programą, kad galėtų mokėti už įkrovimą.
„Tesla“ įkrovimo prieigos kontrolinis sąrašas
Fordas
Kai kurie „Ford“ klientai oficialiai gavo prieigą prie „Tesla Superchargers“ vasario mėn., tačiau dėl nuolatinių tiekimo apribojimų daugumai klientų buvo atidėtas nemokamų greito įkrovimo adapterių pristatymas (nors „Ford“ teigia, kad vėlavimai paveikė „kai kuriuos“ klientus).
Dabartiniai „Mustang Mach-E“ ir „Ford F-150 Lightning“ savininkai, kurie dar neužsisakė adapterio, gali tai padaryti naudodami „Ford Pass“ programą. Galutinis nemokamo adapterio prašymo pateikimo terminas yra rugsėjo 30 d.
General Motors
2024 m. rugsėjo mėn. GM pagaliau atnaujino savo „Chevy“, „Cadillac“ ir „GMC“ elektromobilių programinę įrangą, kad klientai galėtų naudoti „Tesla“ įkroviklius. Jei jie nori greitai pasiekti, jie turi įsigyti „GM patvirtintą“ adapterį per savo programą už 225 USD.
GM nepasakys, kiek laiko užtruks pristatymas. GM atstovas sakė, kad bendrovė jau turi adapterių inventorių ir bendradarbiauja su keliais tiekėjais gamindama patvirtintus NACS DC greitojo įkrovimo adapterius.
Nuo 2025 m. GM elektromobiliai bus gaminami su NACS įkrovimo prievadu.
„Hyundai Motor Group“.
Pietų Korėjos automobilių gamintojas ėmėsi kelių žingsnių, kad ateinančiais metais EV savininkams suteiktų prieigą prie NACS įkroviklių.
Rugsėjo mėn. „Kia“ paskelbė apie savo planus nuo 2025 m. sausio 15 d. suteikti elektromobilių savininkams prieigą prie NACS įkroviklių. Jie naudojo šį skelbimą kaip reklamą, siūlydami klientams, nuo 2024 m. rugsėjo 4 d. perkantiems naują 2024 m. EV6 arba 2024 m. 2025 m. pradžioje jiems buvo išsiųstas nemokamas adapteris, jei pakaks tiekimo. Esami Kia EV6, EV9 ir Niro EV klientai, kurie buvo pristatyti iki rugsėjo 4 d., turės nusipirkti adapterį iš pardavėjo „vėliau“.
Tačiau tiems, kurie nenori vargti su adapteriu, lapkričio mėnesį vykusioje LA automobilių parodoje „Kia“ pasidalino naujienomis. Tiek 2025 EV6, tiek 2026 EV9 GT bus gaminami su NACS kištuku. Tikimasi, kad EV6 bus parduodamas pirmoje 2025 m. pusėje, o EV9 GT – kitų metų antroje pusėje.
2026 metų Hyundai Ioniq 9 ir 2026 Genesis GV70 Electrified taip pat buvo pristatyti su NACS kištukais LA automobilių parodoje ir žada vairuotojams prieigą prie Tesla Supercharging tinklo.
Nissan
Nuo 2024 m. pabaigos „Nissan“ planuoja suteikti „Ariya“ vairuotojams prieigą prie „Tesla“ tinklo per NACS adapterį. Automobilių gamintojas taip pat teigė, kad 2025 metais jis pradės siūlyti elektromobilius JAV ir Kanados rinkoms su NACS prievadu.
Rivianas
2024 m. kovo 18 d. EV startuolis Rivian oficialiai gavo prieigą prie 15 000 Superchargers visoje Šiaurės Amerikoje. Tuo metu Rivian pažadėjo pradėti siųsti adapterius klientams nuo balandžio mėn. „Rivi“ atstovas „TechCrunch“ sakė, kad automobilių gamintojas pradėjo pristatyti šį pavasarį ir toliau pristato adapterius taip greitai, kaip juos gauna.
2024 m. rugsėjo mėn. „Rivian“ teigė, kad klientams, užsisakiusiems naują transporto priemonę, adapteris bus išsiųstas automatiškai, kai jie priims pristatymą. Klientai adapterį gaus per 7–10 darbo dienų. Elektromobilių gamintojas taip pat pažadėjo, kad tie, kurie jau turi Rivian ir vis dar laukia adapterio, jį gaus nemokamai iki 2025 m. sausio pabaigos.
Volvo (ir Polestar)
Dvi Švedijos automobilių prekės ženklai, priklausantys Kinijos įmonei „Geely“, spalio pabaigoje pradėjo siūlyti savo elektromobilių klientams prieigą prie „Tesla“ „Supercharger“ tinklo.
„Volvo“ teigė, kad kiekvienam klientui, perkančiam 2025 EX90, EX40 arba EC40, bus nemokamas NACS adapteris. Esami „Volvo EV“ savininkai turės pakloti 230 USD už adapterį, kurį jie galės įsigyti prekybos centre arba aptarnavimo centre.
„Polestar“ taip pat parduoda adapterį per savo aptarnavimo centrus. Abu prekės ženklai nurodė lapkričio vidurio datą, kada pradės pristatyti adapterius. „Volvo“ ir „Polestar“ taip pat atnaujina savo „Android“ valdomą informacinę ir pramoginę programinę įrangą, kad vairuotojai galėtų ieškoti „Tesla Superchargers“ transporto priemonės navigacijoje.
„TechCrunch“ atnaujins sąrašą, kai automobilių gamintojai gaus oficialią prieigą.