Praėjusiais metais patyriau apgailėtiną patirtį, kai praradau visus grojaraščius, kai perėjau iš „Apple Music“ į „Spotify“. Man svarbūs grojaraščiai. Tai jūsų gyvenimo momento momentinės nuotraukos; galbūt jūsų 2016 m. vasara turėjo tam tikrą garso takelį. Tačiau tradiciškai muzikos srautinio perdavimo paslaugos neleidžia lengvai pasiimti grojaraščius su savimi į kitas platformas.
Taigi galite įsivaizduoti, kaip aš džiaugiausi pamačiusi, kad Apple Music sukūrė naują grojaraščio perkėlimo įrankį per duomenų perdavimo iniciatyvą (DTI), grupę, kurią įkūrė Apple, Google ir Meta, kuriant duomenų perkeliamumo įrankius. Europos skaitmeninių rinkų įstatyme reikalaujama, kad šie paskirti „vartų prižiūrėtojai“ finansuotų perdavimo įrankius, kaip dalį platesnės priemonės, skirtos „Big Tech“ strategijai, kuria siekiama užtikrinti, kad vartotojai prisijungtų prie savo platformų.
Pagaliau! Išskyrus tai, kad buvo viena didelė problema. Įrankiai neveikia su populiariausia pasaulyje muzikos paslauga „Spotify“, kuri, regis, nepagavo duomenų perkeliamumo bangos (o gal reguliuotojas to nesako). DTI įrankis perkelia tik iš „Apple Music“ į „YouTube Music“ į kitą, todėl daugumai žmonių jis tampa mažiau naudingas.
DTI vykdomajam direktoriui Chrisui Riley taip pat atsibodo „Big Tech“ užrakinimo politika. Jis stengėsi, kad prie derybų stalo atsirastų daugiau įmonių ir kad jų paslaugos taptų perkeliamesnės.
„Per pastarąjį dešimtmetį mes tarsi įsitraukėme į šį pasaulį, tiesiog jautėmės įstrigę“, – interviu „TechCrunch“ sakė Riley. „Nemanau, kad pakankamai žmonių žino, kad tai kažkas, ką jie turėtų turėti“.
Pripažindamas DTI apribojimus, Riley pasiūlė perkelti savo grojaraščius iš „Apple Music“ į „Spotify“, naudojant nemokamą trečiosios šalies įrankį „Soundiiz“. Užuot dirbusi tiesiogiai su srautinio perdavimo paslaugomis, „Soundiiz“ kuria perkeliamumo įrankius naudodama esamas API ir veikia kaip vertėjas tarp paslaugų. Per kelias minutes galėjau susieti savo paskyras, perkelti grojaraščius ir pradėti klausytis senų „Apple Music“ grojaraščių „Spotify“. Tai buvo nuostabu ir lengva.
„Soundiiz“ leidžia perkelti grojaraščius iš „Apple Music“, „Spotify“, „YouTube Music“, „Amazon Music“, „Tidal“, „Deezer“, „SoundCloud“ ir 20 kitų srautinio perdavimo paslaugų, apie kurias aš net negirdėjau. Yra paprasta vartotojo sąsaja, skirta prijungti srautinio perdavimo paslaugas ir pasirinkti grojaraščius, kuriuos norite perkelti, įskaitant tuos, kuriuos sukūrė kažkas kitas.
„Soundiiz“ istorija gali paaiškinti, kodėl ji veikia taip gerai ir pigiai. Jį 2013 metais sukūrė du draugai Prancūzijoje Thomas Magnano ir Benoit Herbreteau, kurie mėgo klausytis muzikos kartu koduodami. Naktimis jie užsibrėžė sukurti muzikos paieškos sąsają su įvestimis iš viso žiniatinklio. Proceso metu jie sukūrė naudingą įrankį.
Jie niekada nesukūrė muzikos paieškos sąsajos, tačiau grojaraščio perkėlimo įrankis tapo Soundiiz.
„Turėjau manipuliuoti API ir išbandyti paslaugų atitiktį. Tai darydamas sukūriau grojaraščius ir perkėliau juos tarp paslaugų, tik sau viduje“, – interviu „TechCrunch“ sakė Magnano. „Pristačiau šią funkciją savo kolegai ir pagalvojome: „O, tai man naudinga; gal kam nors pravers.“
Iki 2015 m. „Soundiiz“ patyrė didelę pertrauką, kai bendradarbiavo su Jay-Z įkurta muzikos paslauga „Tidal“. Muzikos platforma stengėsi, kad žmonėms būtų lengviau išeiti iš „Spotify“ ir prisijungti prie „Tidal“ su visais savo grojaraščiais, o „Soundiiz“ padėjo. Tačiau Magnano teigia įsitikinę, kad „Tidal“ leido žmonėms ne tik importuoti, bet ir eksportuoti grojaraščius – to jiems reikia bet kuriai muzikos paslaugų API, su kuria dirba.
Po to paslauga pradėjo naudotis daug daugiau žmonių, o kūrėjai paskyrė „Soundiiz“ visą darbo dieną, tačiau jie išlaikė savo vertybes. Du įkūrėjai pragyvena iš „Soundiiz“, tačiau „TechCrunch“ sako, kad „nenori praturtėti“. Magnano teigia, kad „Soundiiz“ niekada neieškojo išorės investicijų, kad išlaikytų žemas kainas, o steigėjai išlaiko savo projekto kontrolę.
Vis dėlto nemokamam Soundiiz yra apribojimų – kai kurie ilgesni grojaraščiai sutrumpės (taikoma 200 dainų riba). Be to, grojaraščius turite perkelti po vieną, o kiekvienas užtrunka apie minutę, todėl keliolikos grojaraščių perkėlimas gali užtrukti. „Soundiiz“ siūlo aukščiausios kokybės planą (4,50 USD per mėnesį, o po pervedimo galite jį atšaukti), kad išvengtumėte šių apribojimų.
Abu įkūrėjai tebėra vieninteliai „Soundiiz“ darbuotojai, nepaisant to, kad jie gerokai išaugo: per pastaruosius 10 metų „Soundiiz“ padėjo milijonams žmonių perkelti daugiau nei 220 mln. grojaraščių. Anot Magnano, jie niekada neišleido nė cento rinkodarai, bet jis sako, kad jiems to niekada ir nereikėjo.
„Jei 2012 m. „Google“ ieškojote „kaip perkelti „Deezer“ į „Spotify“, atsakymo nebuvo“, – sakė Magnano. „Taigi „Soundiiz“ tapo pirmuoju rezultatu „Google“ paieškoje, kai mes pasirodėme, ir nuo tada išlaikėme puikų SEO reitingą.
Magnano sako, kad „Spotify“ tikriausiai turi daugiau prarasti, nei laimėti, kuriant grojaraščio perkėlimo įrankį, pvz., „Apple“ ir „Google“, ir jis nesitiki, kad tai greitai pasikeis. Tačiau jis sako, kad visos šios transliacijos paslaugos žino, ką daro „Soundiiz“, ir joms tai gerai – kai kurios netgi reklamuoja tai savo DUK. Be to, mažai tikėtina, kad kuris nors iš jų daugiau reklamuos grojaraščių perkėlimo paslaugas, tokias kaip Soundiiz.