„Google“ negaili kai kurių netikslių, juokingų ir visiškai keistų atsakymų, kuriuos ji pateikdavo per AI apžvalgas paieškoje.
AI apžvalgos yra dirbtinio intelekto sugeneruoti paieškos rezultatai, kuriuos „Google“ pradėjo platinti plačiau anksčiau šį mėnesį, su skirtingais rezultatais – matyt, vartotojui, ieškančiam pagalbos, kad sūris priliptų prie picos, buvo liepta pridėti klijų (patarimas buvo paimtas iš senas Reddit įrašas), o kažkam kitam buvo liepta valgytipo vieną mažą akmenuką per dieną“ (iš „The Onion“)
Nenusiminkite, jei patys negaunate tų atsakymų arba negalite pakartoti kitos virusinės paieškosnes „Google“ stengiasi pašalinti netikslius rezultatus – bendrovės atstovas spaudai teigė, kad bendrovė imasi „greitai veiksmų“ ir „naudoja šiuos pavyzdžius platesniems mūsų sistemų patobulinimams“.
„Didžioji dalis AI apžvalgų teikia aukštos kokybės informaciją su nuorodomis, leidžiančiomis gilintis į žiniatinklį“, – sakė atstovas. „Daugelis pavyzdžių, kuriuos matėme, buvo neįprastos užklausos, taip pat matėme pavyzdžių, kurie buvo apdoroti arba kurių negalėjome atkurti. Prieš pristatydami šią naują patirtį, atlikome išsamius bandymus ir, kaip ir su kitomis Paieškos funkcijomis, vertiname atsiliepimus.
Taigi taip, tikriausiai galima daryti prielaidą, kad šie rezultatai laikui bėgant gerės ir kad kai kurios ekrano nuotraukos, kurias matote socialinėje žiniasklaidoje, buvo sukurtos juokais.
Tačiau pamačius visus šiuos AI paieškos rezultatus susimąsčiau: kas jie iš tikrųjų dėl? Net jei viskas veiktų puikiai, kuo jie būtų geresni už įprastą žiniatinklio paiešką?
Akivaizdu, kad „Google“ bando pateikti vartotojams reikiamus atsakymus, neverčiant jų naršyti keliais tinklalapiais. Tiesą sakant, bendrovė rašė, kad ankstyvuosiuose AI apžvalgų bandymuose „žmonės daugiau naudojasi paieška ir yra labiau patenkinti rezultatais“.
Tačiau idėja nužudyti „10 mėlynųjų nuorodų“ yra sena. Ir nors „Google“ jau padarė jas mažiau centrines, manau, kad būtų per anksti palaidoti tas mėlynas nuorodas visam laikui.
Paimkime labai savanaudišką paiešką: „kas yra techcrunch“ man pateikė santrauką, kuri yra daugiausia tikslus, bet keistai paminkštintas kaip studentas, bandantis pasiekti minimalų puslapių skaičių, o srauto skaičiai, atrodo, atkeliavo iš Jeilio karjeros svetainės. Tada, jei pereisime prie „kaip gauti istoriją techcrunch“, apžvalgoje cituojamas pasenęs straipsnis apie tai, kaip pateikti svečių stulpelius (kurio mes nebepriimame).
Esmė ne tik rasti dar daugiau būdus, kaip AI apžvalgos daro viską neteisingai, tačiau norima manyti, kad daugelis jo klaidų bus ne tokios įspūdingos ir linksmos, o kasdieniškesnės. Ir nors – „Google“ nuopelnas – apžvalgose yra nuorodų į puslapius, kuriuose buvo pateikta AI atsakymų šaltinio medžiaga, tačiau išsiaiškinus, kuris atsakymas gaunamas iš kurio šaltinio, grįžtame prie daugybės paspaudimų.
„Google“ taip pat teigia, kad socialinėje žiniasklaidoje skelbiami netikslūs rezultatai dažnai yra duomenų tuštumose – temos, kuriose internete nėra daug tikslios informacijos. Tai yra teisinga, tačiau pabrėžiama, kad dirbtiniam intelektui, kaip ir įprastai paieškai, reikalingas sveikas atviras žiniatinklis, pilnas tikslios informacijos.
Deja, AI gali būti egzistencinė grėsmė tam pačiam atviram žiniatinkliui. Galų gale, yra daug mažiau paskatų parašyti tikslų straipsnį, kaip tai padaryti, arba nutraukti didelę tiriamąją istoriją, jei žmonės tiesiog ketina perskaityti AI sukurtą santrauką tiksliai ar kitaip.
„Google“ teigia, kad naudojant AI apžvalgas „žmonės lankosi įvairiose svetainėse ieškodami pagalbos sudėtingesniais klausimais“ ir kad „nuorodos, įtrauktos į AI apžvalgas, sulaukia daugiau paspaudimų nei tuo atveju, jei puslapis būtų rodomas kaip tradicinis žiniatinklio sąrašas pagal tą užklausą. “ Labai norėčiau, kad tai būtų tiesa. Bet jei taip nėra, jokie techniniai patobulinimai neatsvertų didžiulių žiniatinklio plotų, kurie gali išnykti.