Vandenilis gali būti reklamuojamas kaip ateities kuras, kuris yra pasirengęs dekarbonizuoti laivybą ir pramonę, tačiau iš 90 milijonų metrinių tonų, šiandien naudojamų visur, pradedant trąšų gamyba ir chemijos gamyba, 96 % gaunama tiesiogiai iš gamtinių dujų, naftos ar anglies. . Pavyzdžiui, vienas iš labiausiai paplitusių būdų yra metano reformavimas garais, kuris iš esmės virina metaną, todėl vandenilis nukrenta, išskirdamas anglies dioksidą.
Vargu ar klimatui palankios ateities dalykas.
Tai reiškia, kad įmonėms, bandančioms piginti vandenilio gamybą, yra daug vietos. „Šiandien daugiau nei 100 milijardų dolerių išleista vandeniliui pramonėje“, – sakė Molly Yang, Hgen įkūrėja ir generalinė direktorė.
Yang ir jos įkūrėjas Colinas Ho įkūrė „Hgen“ prieš trejus metus po to, kai dirbo atitinkamai „Tesla“ ir „SpaceX“. Jų tikslas buvo moduliuoti elektrolizatorius, chemijos rinkinius, galinčius išgauti žaliąjį vandenilį, padalijant vandens atomus į vandenilį ir deguonį. Elektrolizė nėra visiškai švari – jai vis dar reikia elektros energijos, kuri šiandien gaminama iš atsinaujinančių energijos šaltinių ir iškastinio kuro mišinio, tačiau švarėjant tinklui, vandenilio gamyba elektrolizės būdu taip pat tampa švaresnė.
Dėl šios vizijos 2022 m. jie gavo 2 mln. Dabar Hgen grįžta su dar vienu 5 milijonų dolerių finansavimu iš „Seven Seven Six“, dalyvaujant „Fontinalis Partners“ ir „Founders Fund“, bendrovė išskirtinai pasakojo „TechCrunch“.
Dalis pradinio Hgen žingsnio buvo tai, kad turime visą šiandien reikalingą elektrolizatoriaus technologiją, tačiau ji nėra pakankamai optimizuota. „Mes nesame medžiagų tyrimų ir plėtros įmonė“, – „TechCrunch“ sakė Yang. Vietoj to, komanda sutelkė dėmesį į viso valdiklio optimizavimą – nuo elektrolizatoriaus elektrodų iki juos palaikančių vamzdžių ir siurblių raizginio.
Hgen naudoja šarminius elektrolizatorius – seną ir patikrintą technologiją, kuri paprastai parduoda kai kuriuos naujesnių metodų efektyvumo padidėjimus mažesnes sąnaudas. Tačiau Yangas teigė, kad Hgenas rado būdą, kaip sumažinti elektrolizatorių dvidešimt kartų, sumažindamas medžiagų ir gamybos sąnaudas. „Net ir sukūrę pirmą kartą, mes gaminame už daug mažesnę kainą“, – sakė ji.
Elektrolizatoriuje magija vyksta elektrodo ir skysčio sąsajoje. Elektrodai perneša elektrą į skystį ir palengvina cheminę reakciją, kuri padalija ryšius tarp vandenilio ir deguonies. Kai taip nutinka, ant elektrodų susidaro vandenilio dujų burbuliukai vienoje elektrolizatoriaus pusėje ir deguonies dujų kitoje pusėje ir galiausiai nuteka į paviršių.
Tačiau tie burbulai taip pat linkę per daug priimti. „Tai neleidžia elektrodams būti reaktyviems ir sudaryti naują vandenilį”, – sakė Yang. Taigi Hgenas pakoregavo elektrodo konstrukciją, kad paskatintų vandenilio ir deguonies burbulus greičiau išeiti. Tai reiškia, kad Hgen elektrolizatoriaus kaminas gali būti mažesnis ir gaminti tiek pat vandenilio. Mažesnė rietuvė sunaudoja mažiau medžiagų ir užima mažiau vietos, todėl dar labiau sumažinamos išlaidos. „Mūsų ląstelių konstrukcija iš esmės leidžia vykdyti šį naudingą ciklą“, – sakė ji.
Yang sakė, kad Hgenas ketina supakuoti visą daiktą į 40 pėdų gabenimo konteinerį, kuris gali būti pristatytas į vietą ir prijungtas naudojant minimalų darbą – „tik vandens ir elektros įvesties“, – sakė ji.
Iš pradžių startuolis yra skirtas įmonėms, kurioms šiuo metu vandenilis tiekiamas skystu pavidalu, o tai, Yang teigimu, gali kainuoti gerokai daugiau nei 10 USD už kilogramą. „Galimybė išvengti viso to suskystinimo, viso to sunkvežimio pristatymo jiems yra tik patrauklesnis išlaidų pasiūlymas“, – sakė ji. „Ir taip pat stabilesnis, saugesnis tiekimas jiems.