Pirmą kartą pamačiusi naujausią „Google“ reklamą, susimąsčiau: „Ar tai tik aš, ar tai blogai? Ketvirtą ar penktą kartą pamačiusi nustojau domėtis.
Tai prasideda pakankamai nekenksmingai, kai tėvas kalba apie tai, kaip labai jo dukra myli Sydney McLaughlin-Levrone (ji „galbūt netgi yra didžiausia pasaulyje Sidnėjaus gerbėja“). Matyt, ji nori parašyti olimpinio aukso medalio laimėtojui gerbėjo laišką ir jai reikia tėčio pagalbos – štai kur viskas pasisuka.
Taip, tai yra Google Gemini AI reklama, todėl tėtis ragina Dvynius: „Padėkite mano dukrai parašyti laišką, kuriame papasakokite Sidnėjui, kokia ji įkvepianti, ir būtinai paminėkite, kad mano dukra vieną dieną planuoja sumušti savo pasaulio rekordą. (Ji sako atsiprašau, o ne atsiprašau.)
Jei prisimerksite, pamatysite, kaip tai dera į bendrą generatyvaus AI temą – tai gali būti rašymo treneris ar asistentas, ypač tiems, kuriems rašyti sunku ar baugina. O kas gali būti labiau bauginantis, nei parašyti laišką savo mėgstamam sportininkui?
Tačiau sunku galvoti apie ką nors, kas perteiktų nuoširdų įkvėpimą mažiau nei nurodymas AI pasakyti kam nors, koks jis įkvepiantis. Žinoma, Dvyniai tik sukuria pirmąjį juodraštį, kurį tėvas ir jo dukra (tikiuosi?) suasmenins. Bet jei tai atsitiktų iš tikrųjų, Sidnėjus tiesiog atsirastų milžiniška krūva beveik identiškų laiškų.
Novelistas ir popkultūros „Happy Hour“ podcast'o vedėja Linda Holmes rašė: „Akivaizdu, kad yra ypatingų aplinkybių ir žmonių, kuriems reikia pagalbos, bet apskritai „žiūrėk, kaip šaunu, jai pačiai net nereikėjo nieko rašyti!“ istorija, tai GERAI. Kas nori dirbtinio intelekto parašyto gerbėjo laiško??”
Be to, kaip pažymėjo Holmsas, „gerbėjų laiškas yra puikus būdas vaikui išmokti rašyti! Jei skatinate vaikus bėgti prie AI, kad išspjautų žodžius, nes jų rašymas dar nėra puikus, kaip jie turėtų mokytis?
Aš sutinku. Deja, aš niekada nebūsiu olimpinis sportininkas, bet patikėkite ar ne, pasitaiko (labai) retų atvejų, kai net technologijų tinklaraštininkai gauna nemokamų žinučių. Ir aš norėčiau daug verčiau gaukite trumpą, žmogaus sukurtą el. laišką, kuriame tik sakoma: „TU PUIKI!“ nei išsamios formos laiškas, kurį parašė AI.
Nė vienas iš šių dalykų nepasiekia tokio lygio, kad „Apple“ visus žmonijos laimėjimus sumuštų į „iPad“, tačiau tai rodo tam tikrus iššūkius, kai dirbtinį intelektą galima laikyti naudingu paprastiems žmonėms.