Remiantis Amerikos lošimų asociacijos duomenimis, Amerikos sporto lažybų rinka 2023 m. uždirbo 10,9 mlrd. USD kazino, sporto lažybų ir „iGaming“. Viena iš priežasčių, kodėl ši pramonė yra tokia pelninga, yra ta, kad dauguma žmonių, kurie stato sportą, pralaimi. Trejus metus San Franciske įsikūręs startuolis „DubClub“ bando tai pakeisti.
„Lažindamiesi dėl sporto, esate struktūriškai nepalankioje padėtyje, palyginti su sporto lažybomis“, – „TechCrunch“ sakė „DubClub“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Ryanas Gaertneris. „Jie turi daugiau duomenų nei vidutinis žmogus. Tos įmonės uždirba pinigus, kai žmonės pralaimi.
„DubClub“ tikisi padėti geresniems mėgėjams laimėti daugiau, ieškodamas ekspertų, kurie padėtų jiems geriau suprasti, kokius statymus atlikti. „DubClub“ yra platforma, kurioje mėgėjų sporto mėgėjai gali užsiprenumeruoti profesionalius „cappers“ – azartinių lošimų pramonės terminą, skirtą žmonėms, kurie tiria ir renka laimėtojus naudodami savo neįgalumo sistemas. Kaparių profesija yra tokia pat sena, kaip ir lošimas, ir taip pat subrendo sukčiai. Tačiau „DubClub“ teigia, kad jis prižiūri šiuos sporto turinio kūrėjus. Vartotojai savo informaciją gauna žinutėmis, el. paštu arba Discord.
Gaertneris sakė, kad „DubClub“ idėja kilo iš pokalbio, kurį jis išgirdo tarp įkūrėjų Andrew Daschbacho ir Lewiso Buriko. Daschbachas norėjo gauti geresnės informacijos, kad padėtų rasti pranašumą sporto lažybų metu. Jis internete rado neįgaliųjų, kurie norėjo pasidalinti savo pasirinkimais, tačiau šie neįgalieji buvo suskaldyti, mokėjimo procesas buvo nenuoseklus ir sunku buvo išvengti sukčiavimo. Gaertneris suprato, kad Daschbachas nebuvo vienintelis, turintis šią problemą.
„Kaperiai tikrai norėjo gauti atlyginimą ir jau gaudavo atlyginimą už patarimus, tačiau sistema buvo archajiška“, – sakė Gaertneris. „Jautėmės kaip puiki vieta sukurti produktą ir tinklą, kuris sujungia abi puses.
Gaertneris teigė, kad šešis mėnesius dirbo su šiais sporto lažybų turinio kūrėjais, kad sukurtų platformą, kurią jie norėtų pritaikyti. Bendrovė pradėjo veiklą 2021 m. ir teigia, kad nuo to laiko savo platformose prenumeruoja daugiau nei 1 milijoną vartotojų, o kai kurie vartotojai nuolat prenumeruoja tam tikrus vartotojus daugiau nei metus iš eilės.
„DubClub“ ką tik surinko 7,5 mln. USD A serijos turą, vadovaujamą „Renegade Partners“. Gaertneris sakė, kad „DubClub“ nėra itin daug kapitalo reikalaujantis verslas ir jiems nereikėjo pritraukti lėšų. Jis pridūrė, kad padidinimas yra skirtas tam, kad „DubClub“ galėtų sukurti geresnį technologijų paketą ir svetainę – Gaertneris teigė galintis pripažinti, kad jų technologijos dabar geros, bet ne puikios – ir jam reikia kapitalo, kad galėtų samdyti inžinierius ir gamintojus.
Roseanne Wineck, viena iš „Renegade Partners“ įkūrėjų ir vykdomoji direktorė, sakė, kad su įmone susipažino per Trippą Jonesą, „Uncork Capital“ partnerį, kuris vadovavo įmonės kūrimo etapui. Pora buvo įstrigusi oro uoste ir laukė atidėto skrydžio, kai Wineckas uždavė Džounsui savo mėgstamiausią klausimą kolegoms rizikos kapitalo įmonėms: „Kokia jūsų mėgstamiausia investicija? Jonesas sakė, kad „DubClub“ ir „Wineck“ nusprendė tai ištirti, nepaisant to, kad daug nežinojo apie erdvę.
„Mūsų portfelyje paprastai yra daug vertikalių „SaaS“ ir, manau, nedažnai galvojate apie kliūtis kaip apie vertikalę, tačiau tai yra tokia vartotojų tendencija, kurios viršuje yra kūrėjų sluoksnis“, – sakė Wineckas. „Tai viena iš tų „žaibo butelyje“ rinkų. Tai 10 milijardų dolerių. Manoma, kad po kelerių metų tai bus 30 mlrd.
Nepaisant sporto lažybų augimo potencialo, DubClub yra įdomus sektorius. Daugelis vartotojų ir investuotojų nenori būti siejami su azartinių lošimų pramone dėl jos ryšių su priklausomybe. Kai kurie investuotojai taip pat negali jo paliesti dėl netinkamų sąlygų, kurias VP nustato tam, kad jų šeimos gydytojai negalėtų remti tam tikros rūšies verslo.
Nors „DubClub“ nėra pati lažybų platforma, Gaertneris teigė suvokiantis šios pramonės šakos suvokimą. Jis padvigubino, kad „DubClub“ yra platforma vartotojams, kurie stato sportą kaip hobį, o ne karjerą, ir stebi, kiek pinigų jų vartotojai išleidžia. Jis pridūrė, kad jie svarsto galimybę pridėti apsauginius turėklus ir kreipiklius, kurie galėtų nustatyti ribas, kiek pinigų žmonės gali išleisti platformoje. Tačiau dėl šios priežasties ši sritis poliarizuojasi: nustatyti ribas gali būti teisinga, tačiau naudojimo apribojimas gali turėti neigiamos įtakos įmonės pelnui.
DubClub taip pat nėra vienintelė įmonė, jungianti neįgaliuosius su sporto pranašumais. BetFirm yra kita, kaip ir SportsCapping.
Gaertneris mano, kad dabartinis „DubClub“ prenumeratos verslas yra tik pradžia. Galiausiai jis nori pridėti funkcijų, kuriose vartotojai galėtų aptarti įvairius statymus beveik kaip socialinės žiniasklaidos įmonė. Tačiau kol kas futbolo sezonas prasidės šį savaitgalį.
„Tai ne apie pergalę. Tai yra daugiau pergalių kartu“, – sakė Gaertneris.