Kai pirmą kartą perskaičiau, nežinojau, kas yra magiškasis realizmas Kaip vanduo šokoladui. Buvau netvarkingas, sudaužyta širdis Undergrad užbūrė ši meksikietiška meilės ir maisto istorijair praėjo keleri metai, kol supratau, kad tai, kas mane traukia, turi pavadinimą. Dabar tai atrodo taip akivaizdu, bet ilgą laiką jaučiausi gana kvailai dėl šio pažįstamumo trūkumo, ypač dėl to, kad literatūrinis judėjimas, kurio šaknys yra Lotynų Amerikoje. Nuo to laiko groju „catch up“ (labai) lėtai peržengdamas šio žanro klasiką.
Nuo 2020 m. aš labiau nei įprastai ieškau magiškojo realizmo knygų ir man nereikia stebėtis, kodėl. Po to, kas jaučiasi kaip nenutrūkstamas netikrumas, neramumai ir precedento neturinčios gudrybės, man atrodo toks patogumas pasakojimuose, pagrįstuose tikruoju pasauliu su fantastiškomis akimirkomis. Net istorijose, kuriose tyrinėjamos tamsiausios ir sunkiausios žmogaus patirties dalys, yra magija ir transcendencijos potencialas. Būtent šis potencialas mane pirmiausia sužavėjo šiuo žanru, net prieš tai, kai galėjau jį pažymėti.
Šie metai atnešė daugybę nuostabių naujų magiškojo realizmo knygų, į kurias galime pasinerti, kai ieškome tos magijos. Aštuoniuose toliau pateiktuose skaitymuose yra tiek istorinės fantastikos, tiek šiuolaikinių istorijų, šiek tiek romantikos ir net kūrinio apie negrožinę literatūrą, tiriantį magišką realizmą ir kolonizacijos poveikį mūsų kolektyvinei vaizduotei. Mėgaukitės!
Neapsakomų istorijų kapinės pateikė Julia Alvarez
Julia Alvarez yra viena didžiausių mūsų laikų romanistų, magiškojo realizmo meistrė, kurią galbūt žinote iš klasikų, tokių kaip Drugelių laikais ir Kaip García merginos prarado savo akcentus. Naujausia jos knyga yra apie garsią Amerikos dominikonietę autorę (skamba pažįstamai?), kuri paveldi turtą savo tėvynėje ir nusprendžia ten palaidoti savo neišpasakytas istorijas. Tačiau šios istorijos atsisako likti palaidotos: iš tikrųjų šių istorijų veikėjai turi daug ką pasakyti. Ši knyga buvo parašyta, kai Alvarez išgyveno sveikatos krizę ir svarstė, ar tai gali būti paskutinė istorija, kurią ji turi papasakoti. Neapsakomų istorijų, kaip persekiojančios, tema mane patraukė, ir man patiko kiekvienas puslapis.
Magiškas / realizmas: esė apie muziką, atmintį, fantaziją ir sienas pateikė Vanessa Angelica Villarreal
Ši negrožinė literatūra yra viena iš mano mėgstamiausių metų knygų ir mano misija yra priversti ją perskaityti daugiau žmonių. Poetė ir menininkė Vanessa Angélica Villarreal pajuto pašaukimą į Meksiką, kai tapo motina, trokšta atkurti ryšį su savo protėviais. Deja, ši kelionė buvo paženklinta netekčių, o tai paskatino ją tyrinėti fantazijos ir magijos vaidmenį tiek mūsų kolektyviniame, tiek jos pačios gyvenime. Ji naudoja popkultūrą (Nesibaigianti istorija, Sostų žaidimasmano karalienė Selena Quintanilla), taip pat asmeniniai anekdotai ir paklausti: „Ką nuolatinis praradimas po kolonizacijos, pavergimo ir atėmimo daro kolektyvinei vaizduotei? Kaip tik dabar vėl galvodama apie šią knygą, pabrėždama pliaukštelėjau į savo stalą. Tai taip gerai.
Vulkano dukros Gina María Balibrera
1920-aisiais Salvadore devynmetė Graciela gyvena ant ugnikalnio čiabuvių moterų bendruomenėje, kai kylantis diktatorius ją iškviečia į sostinę. Nesantis Gracielos tėvas buvo vyro dvasinis patarėjas, o dabar Graciela buvo išrinktas kitu jo orakulu po tėvo mirties. Čia ji taip pat susipažįsta su Consuelo, seserimi, kurios ji nežinojo ir kuri buvo paimta iš jų namų prieš gimstant Gracielai. Merginos prieš savo valią tarnauja diktatoriui metų metus, kai jų bendruomenė žudoma per žiaurų genocidą. Kiekvienas, manydamas, kad kitas yra miręs, pabėga ir bėga per visą pasaulį, kol visata juos netikėtai sugrąžins. Istoriją pasakoja keturių nužudytų merginų choras iš savo bendruomenės, todėl pasiruoškite gražiam, bet širdį veriančiam skaitymui.
El Paso raganos pateikė Luisas Jaramillo
Ši istorija vyksta dviem laiko juostomis: viena 1943 m., o kita – šiais laikais. Praeityje El Paso, Teksaso valstijoje, paauglė Nena patiria nuojautų ir alpimo priepuolius, kurie kasdien vis stiprėja. Ji meldžiasi pagalbos ir atrodo, kad į tas maldas atsakoma, kai vieną vėlų vakarą atvyksta paslaptinga vienuolė. Nena seka ją į kolonijinę Meksiką, kur ji įgyja savo galių, taip pat sužino, kad jos meilės ir magijos siekis turi savo kainą. Šiuo metu 93 metų Nena prašo savo anūkės ir globėjos Martos padėti surasti dukrą, kurią paliko praeityje. Marta sutinka padėti jai ir jos pačios galioms išryškėti procese – galių, kurios gali visiškai apversti jos gyvenimą.
Amatas: istorijos, kurias parašiau velniui pateikė Ananda Lima
Neįvardytas autorius 1999 m. per Helovino vakarėlį miegojo su velniu, kaip ir jūs, o paskui rašė istorijas apie jį kiekvieną kartą, kai vėl jį pamatydavo per visą savo gyvenimą. Tokia yra aštuonių susietų istorijų prielaida Anandos Limos debiutiniame rinkinyje, perkeliančiame skaitytojus į JAV ir Braziliją. Atrodo, kad ši knyga skaitoma beveik kaip romanas, pasakojamas fragmentais. Nekantrauju perskaityti šį.
Šeimos istorija pateikė Elizabeth Acevedo
Šis suaugusiems skirtas grožinės literatūros romanas supažindina mus su keliomis stebuklingų Marte moterų kartomis. Flor nusprendžia, kad nori gyvai pabusti, kad švęstų savo gyvenimą, ir pakviečia savo artimuosius susirinkti. Šis kvietimas nustebina jos šeimą, nes Flora gali nuspėti tikslią dieną, kada kas nors mirs. Ar ji numatė savo ar kažkieno kito mirties dieną? Ar už šio susibūrimo slypi kokia nors kita slapta priežastis? Per tris dienas iki pabudimo mes susipažįstame su Marte moterimis praeityje ir dabartyje Niujorke ir Santo Dominge, kai iškyla jų paslaptys ir įtampa. Jei ką nors darys Elizabeth Acevedo, tai rašyti daugiasluoksnius, sudėtingus personažus, kuriuos nekantrauju pažinti.
Mano mama prakeikė Mano vardą pateikė Anamely Salgado Reyes
Olivares moterys dešimtmečius siekė kontroliuoti savo dukterų likimus, pradedant jų vardais. Olvido (Oblivion) užmezgė sudėtingus santykius su savo nerūpestinga dukra Angustias (Anguish), kuri paliko namus, kai sužinojo, kad yra nėščia, būdama šešiolikos. Kai Angustio dukra Felicita (Sveikiname) pagaliau pirmą kartą susitinka su svetima močiute, ji nusivilia – būtent dėl to, kad ji mirė. Olvido susiduria su sunkumais ir mano, kad jos nebaigtą reikalą duktė daro teisingai. Kadangi Felicitas yra vienintelis žmogus, galintis ją matyti, Olvido pasitelkia jos pagalbą, kad „sutvarkytų“ Angustias gyvenimą iš anapus kapo. Šis romanas nagrinėja sielvartą, šeimą, tapatybę ir namų sampratą. Būdama užsispyrusi meksikietė amerikietė, turinti tokius vardus mano šeimoje, jaučiuosi matoma.
Žaibas Jos rankose pateikė Raquel Vasquez Gilliland
Pabaikime šiek tiek romantiško magiškojo realizmo ir netikrų santykių tropo. Ši knyga yra tęsinys Laukinių daiktų ragana ir egzistuoja toje pačioje Laukinės magijos visatoje. Tea Flores nori dviejų dalykų: kontroliuoti savo gebėjimą valdyti orą ir rasti datą savo buvusio vaikino vestuvėms. Pirmajai daliai jai reikės susirasti savo seniai nematomą motiną, tačiau antrosios dalies atsakymas yra Carteris Velasquezas, šurmulys, kuriam reikia iš karto susituokti, kad gautų palikimą. Pasirodo, Carteris taip pat nori padėti Tea surasti mamą. Kai jie leidžiasi į šią nenuspėjamą raganišką kelionę į netikras vestuves, pradeda skraidyti tikros kibirkštys.
Jei norite skaityti dar daugiau šio magiško žanro, išbandykite šiuos 100 magiškojo realizmo skaitymų.