Automobilių gamintojai ir vyriausybės bijo Kinijos elektromobilių ir turi 230 mlrd. priežasčių
- Pranešama, kad Kinija elektromobilių įmonėms remti išleido daugiau nei 230 mlrd.
- Per pastaruosius kelerius metus išlaidos smarkiai šoktelėjo ir, kaip pranešama, 2023 m. pasiekė 45,2 mlrd.
- Vyriausybė remia automobilių gamintojus įvairiais būdais, įskaitant mokslinių tyrimų ir plėtros programų finansavimą.
Nauja Strateginių ir tarptautinių studijų centro analizė atskleidė, kad Kinijos vyriausybė 2009–2023 m. išleido stulbinančius 230,8 mlrd. USD, kad padėtų remti elektrinių transporto priemonių įmones. Tai didžiulis skaičius ir jis yra mažesnis už 1 mlrd. USD, kurį JAV vyriausybė skyrė 2009 m. išankstiniai švarių transporto priemonių mokesčių kreditai Šiais metais.
Nenuostabu, kad didžioji dalis išlaidų yra palyginti neseniai. Ekspertų grupė apskaičiavo, kad 2009–2017 m. buvo išleista tik 6,74 mlrd. USD. Tačiau šis skaičius „2018–2020 m. išaugo maždaug trigubai, o nuo 2021 m. vėl smarkiai išaugo“.
Daugiau: ES kiniškiems automobiliams taikys iki 38 % tarifus, „Tesla“ bus specialiai traktuojama
Nors skaičiai yra apytiksliai, Strateginių ir tarptautinių studijų centras pažymėjo, kad Kinijos vyriausybė įvairiais būdais remia elektromobilius. Tai apima nuolaidas ir atleidimą nuo pardavimo mokesčio bei infrastruktūros finansavimą. Be to, vyriausybė perka elektromobilius sau ir remia automobilių gamintojų tyrimų ir plėtros programas.
Paramos lygis skiriasi, tačiau per pastaruosius kelerius metus vyriausybė gerokai padidino išlaidas mokslinių tyrimų ir plėtros programoms. 2009–2017 metais buvo išleista tik 2 mlrd. 2018 m. jis šoktelėjo iki 3,6 milijardo dolerių, o pernai – iki 4,3 milijardo dolerių.
Strateginių ir tarptautinių studijų centras teigė, kad jų skaičiavimai yra „labai konservatyvūs“ ir net neatsižvelgia į visų lygių vyriausybės paramą. Tai apima vietines paskatas, žemės dovanas, nuolaidas elektrai ir tiekėjų subsidijas.
Kalbant apie pastarąjį, akumuliatorių milžinė CATL praėjusiais metais gavo milžiniškas 809,2 mln. Tai daugiau nei dešimt kartų daugiau nei 2018 m. ir beveik dvigubai daugiau nei 2022 m.
Organizacija teigia, kad poveikis yra didelis, nes žaidimo sąlygos buvo „iš esmės pakeistos“. Dėl to kitiems bus „daug sunkiau konkuruoti Kinija ar bet kur kitur, kur parduodami Kinijos elektromobiliai. Nors Kinija toli gražu nėra vienintelė šalis, remianti automobilių gamintojus ir elektrines transporto priemones, vyriausybės paramos suma yra tikrai didžiulė.
Tai sukėlė savo problemų, nes teigiama, kad šalyje yra daugiau nei 200 elektromobilių įmonių, iš kurių tik nedaugelis yra pelningos. Taip pat yra perteklinė pasiūla EVkuris padeda paaiškinti kainų karą namuose ir didėjantį dėmesį tarptautinėms rinkoms.
Nors Strateginių ir tarptautinių studijų centras mano, kad daugelis Kinijos automobilių gamintojų ilgainiui žlugs, jis teigia, kad kai kurie „neabejotinai taps pagrindiniais pasaulinėje pramonėje“.
H/T į CNBC