Akumuliatoriaus kaina sumažėjo nuo 1 415 USD / kWh 2008 m. iki 139 USD / kWh 2023 m.
- Energetikos departamento Transporto priemonių technologijų biuras paskelbė EV baterijų išlaidų sąmatas.
- Akumuliatoriaus kaina sumažėjo nuo 1 415 USD / kWh 2008 m. iki 139 USD / kWh 2023 m.
- Mažesnės elektromobilių gamybos sąnaudos leis automobilių gamintojams pasiekti kainų lygiavertiškumą su ICE.
Elektromobiliai nėra naujovė, bet jie tikrai pigesni nei prieš 15 metų. Naujas Energetikos departamento (DOE) Transporto priemonių technologijų biuro tyrimas rodo, kad 2008–2023 m. elektromobilių akumuliatorių kaina sumažėjo 90 procentų, todėl automobilių gamintojams buvo lengviau sumažinti kainų skirtumą tarp ICE ir EV.
Vienas iš svarbiausių EV gamybos veiksnių yra akumuliatoriaus dydis, svoris ir kaina. Laimei, pastarasis pastaraisiais dešimtmečiais nuolat mažėjo dėl baterijų technologijų ir chemijos tobulinimo, naujų gamybos procesų ir gerokai išaugusios gamybos apimties.
Daugiau: šokiruojanti EV baterijos keitimo kaina
Remiantis DOE, ličio jonų akumuliatoriaus kaina sumažėjo nuo 1415 USD/kWh 2008 m. iki 139 USD/kWh 2023 m. Skirtumas nėra toks didelis, jei įskaičiuosite 15 metų infliaciją ir pradinę kainą. nukrito iki maždaug 1000 USD, pakoregavus pagal dabartinę dolerio vertę. Visgi kainų kritimas gana įspūdingas, ypač 2009–2013 m.
Apskaičiuota, kad lengvosios transporto priemonės pagaminamos ne mažiau kaip 100 000 vienetų per metus. Vertinant $ už kWh skaičių perspektyvoje, Tesla Model Y 81 kWh baterija 2008 m. kainuotų 114 615 USD, palyginti su 11 259 USD 2023 m.
Šaltinis: Energetikos departamento transporto priemonių technologijų biuras
Automobilių gamintojai tikisi, kad akumuliatorių kainos ir toliau mažės per ateinančius kelerius metus, todėl įperkami elektromobiliai taps realybe. Rinkos analizės įmonės „Gartner“ atliktas tyrimas rodo, kad iki 2027 m. elektromobilius bus pigiau gaminti nei ICE. Daugelis kompanijų prognozavo, kad iki šio dešimtmečio pabaigos bus pasiektas labai reikalingas elektromobilių ir ICE transporto priemonių kainų paritetas.
Mažesnė gamyba ir mažesnės MSRP leistų žymiai sutaupyti elektromobilių klientų, ypač jei atsižvelgsime į nuosavybės išlaidas. Remiantis neseniai atliktu „JD Power“ tyrimu, bendra elektromobilių kaina per penkerius metus jau yra mažesnė nei ICE varomų transporto priemonių 48 iš 50 JAV valstijų.
Dar reikia pamatyti, ar pasaulinis elektromobilių sulėtėjimas turės neigiamos įtakos baterijų kainų mažėjimui, nes artimiausioje ateityje planuojamas gamybos padidinimas pasirodė gana optimistiškas.